www.administratiekantoorbenfi.nl Privacyverklaring
1. Algemeen
Administratiekantoor Benfi (hierna: “Benfi”, “wij”, “ons”) hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens en behandelt deze met zorg en vertrouwelijkheid. In deze privacyverklaring informeren wij u over welke persoonsgegevens wij verzamelen, waarom wij dit doen, en welke rechten u heeft.
2. Welke persoonsgegevens verwerken wij?
Wij verwerken uitsluitend persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van onze dienstverlening, waaronder:
- Naam, adres, woonplaats, geboortedatum
- Contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres)
- Financiële gegevens (zoals bankrekeningnummer)
- Gegevens over uw onderneming
- Overige gegevens die u verstrekt in het kader van onze dienstverlening
3. Doeleinden van de verwerking
Wij gebruiken uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
- Uitvoering van de dienstverlening (administratie, fiscaal advies, correspondentie)
- Facturering en incasso
- Wettelijke verplichtingen, zoals belastingaangiften en archivering
- Communicatie over onze diensten en wijzigingen daarin
4. Rechtsgrond voor verwerking
Wij verwerken uw persoonsgegevens op basis van:
- De uitvoering van een overeenkomst (artikel 6 lid 1b AVG)
- Wettelijke verplichtingen (artikel 6 lid 1c AVG)
- Indien van toepassing, uw toestemming (artikel 6 lid 1a AVG)
5. Bewaartermijnen
Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld, tenzij een langere bewaartermijn wettelijk verplicht is. Voor fiscale gegevens geldt doorgaans een bewaartermijn van 7 jaar.
6. Delen van persoonsgegevens
Uw gegevens worden uitsluitend gedeeld met derden indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze dienstverlening of op grond van een wettelijke verplichting. Voorbeelden zijn de Belastingdienst, softwareleveranciers en incassobureaus.
7. Beveiliging
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, misbruik en onbevoegde toegang.
8. Uw rechten
U heeft het recht om:
- Inzage te krijgen in uw persoonsgegevens
- Correctie of aanvulling te verzoeken
- Verwijdering te verzoeken, voor zover wettelijk toegestaan
- Verwerking te beperken of bezwaar te maken tegen verwerking
- Uw gegevens over te dragen (dataportabiliteit)
- Uw toestemming in te trekken (voor zover van toepassing)
Verzoeken kunt u richten aan: info@administratiekantoorbenfi.nl
9. Klachten
Indien u een klacht heeft over onze verwerking van uw persoonsgegevens, verzoeken wij u contact met ons op te nemen. U heeft ook het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
10. Wijzigingen in deze privacyverklaring
Wij behouden ons het recht voor deze privacyverklaring aan te passen. Wij adviseren u deze verklaring regelmatig te raadplegen.